11 Ağustos 2009 Salı

Nasıl Web Master Olunur?

Herkese Merhaba,
Bilginin paylaştıkça güzel olduğunu ve değer kazandığını düşünen bir insan olarak sizlerle web üzerine olan deneyimlerimi paylaşmak üzere üzere açtığım bu blog da sizlere bir web master nasıl olabileceğinizi,bir web sitesi yazmak ve tasarlamak için gerekli olan bilgileri göstermeye çalışacağım.
Öncelikle söylemek isterim ki bir webmaster olmak uzun ve sabır isteyen bir yoldur.Eğer bu işe bir hevesiniz yoksa şimdiden söylemeliyim ki hiç vakit kaybetmeden bırakın bu işi ve yetenekli olduğunuza inandığınız bir başka alana yönelin. Çünkü eğer bu işe geçici bir heves olarak başladıysanız bir süre sonra bir şey öğrenemediğinizi düşünecek ve sıkılıp bırakacaksınızdır.Bu yüzden web sitesi yapmayı merak etmek bunu arzulamak bu işin birinci kuralıdır.Diğer bir önemli kural ise, bir 'Hedef'tir. Hedef'ten mana ne diye soracak olursanız kendimden örenek vereeyim: Ben aslında bir hukuk fakültesi öğrencisiyim.İlk bakışta web master olayı ile ne alakası var diye soracak olursanız haklısınız.Ama işte birinci kuralımız olan 'heves' meselesi beni buraya meyletti ve merakıma karşı koyamayarak başladım bu işe.Başlama sebebim ise ikinci kuralımız olan 'hedefi' doğurdu.Bir grup arakdaş- internette surf yapmaktan başka web hakkında en ufak başka hiçbir bilgisi olmayan bir grup arkadaştan söz ediyorum- bir yaz günü para kazanmak için ne yapabiliriz derken uzun süren bir beyin fırtınası sonucu bir web sitesi yapıp para kazanmaya karar verdik.O zamanlar web sitesi yapmayı çok pahalı ve çok zor bir olay olarak düşünüyorduk.Başta siteyi bir webmastera yaptırmayı düşündük ancak daha sonra ben bir araştırmadan sonra bu işi yapabileceğimi düşünürek siteyi kendim yapmaya karar verdim.Daha evvel bir web sitesi yapmayı bırakın, nasıl yapılacağı hakkında en ufak bir fikrim bile yoktu.Ama işte ikinci kuralımız olan 'hedef' artık oluşmuştu.Kafamız da tasarladığımız bir web sitesi yapmaktı hedefim.Sonuç ne mi oldu?Hiçbir şey bilmeden giriştiğim bu işte bir ay sonra tamamiyle kendimin tasarlamış oluğu bir web sitem vardı.Çok amatördü, dinamik olması gerektiği halde statik olan(yaparken daha statik ve dinamik sitenin bırakın ne olduğunu öyle bir ayrım olduğundan haberim bile yoktu),tamamen html ile kodlanmış( o zamanlarda sadece html nin olduğu zamanlar sanmayın, bunlar daha bundan bir yıl evvel,bir sürü web kodlama dili vardı,ama ben ne onların sadece bir kaç yerde ismini görmüştüm ve html ile onlarla yapılabilen herşeyin yapılabileceğini sanıyordum) çok basit bir site idi.Ama benim için bir zaferdi.Çünkü bir ayda dışarıdan hiçbir webmaster ın amatörce yapıldığını anlayamadığı aksine kendimin de çok profesyonel yaptığımı sandığım bir site yapmıştım.Siteyi daha sonraları işi öğrenmeye başladıkça kapattım, çünkü işlerin nasıl döndüğünü hergeçen gün yaptığım araştırmalar sonucu daha çok anlamaya başladım.Dinamik siteler yapmayı onları tasarlamayı öğrendim.SEO denilen kavramları öğrendim ve bir web sitesi yapmakla o işin bitmediğini aslına daha yeni başladığını öğrendim.Evet bundan bir yıl önce ben hiçbir şey bilmeden yanlızca kendim yaptığım araştırmalarla bir web sitesi yaptım.Bu benim ilk zaferimdi, henüz daha kendi 'Gazap Üzümlerim' dediğim bir eser ortaya koyamadım ama günün birinde ortalığı sarsacak bir eser ortaya koyacağıma inanıyorum.Ben bu işe bir sanat olarak bakıyorum.Bu benim sanatım, artık bu işi öğrendim desem de asla herşeyi öğrenemiyeceğime inanıyorum çünkü bitmeyecek ve hergünü yeni tecrübelere açık bir dünya bu.
Senin de bu konuda bir merakın ve hedefin varsa, birlikte yep yeni bir dünyaya girmeye hazır mısın?Bütün bilgilerimi sizlerin paylaşımına sunuyorum.Karşılığında tek isteğim bir dua.Bilgiye ve çalışmaya hep aç kalmanız dileğiyle...

4 yorum:

  1. merhaba aynı benim hikayem bende böyle başlamıştım nasıl para kazanırım yaptığım araştırmlar web tasarım dedi reklam falan bende öğreneceğim dedim html ile başladım şimdi html ile 7 8 sayfalık statik bir web sitesi yaparım ama bana bu yetmez arkadaşım seni tebrik ederim gerçektende güzel bir yazı...

    YanıtlaSil
  2. gerçektende benim hikayem...arkadaşım dediğin gibi bu bir heves işi

    YanıtlaSil
  3. Selam ben bu yukarida ki yorumu atan sahisim yani Salih C. html felan ogrenmeyin direk hazir sistemleri kullanin gercibu isleri biraktim hazir sistemler varken...

    YanıtlaSil
  4. hazır sistemler tabiki var.ama biz burada öğrenmek isteyenler yardımcı olmak için anlatıyoruz.html i editör programlarla yapabilirsiniz.Ama bu işin temel kısmıdır sadece.Dinamik bir site nasıl yapabileceksiniz?Mesele budur.

    YanıtlaSil

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmemiz için lütfen istek ve fikirlerinizi bizimle paylaşınız.